[O1] Skrzynia w ASZ - czy zdarzają się poważne usterki?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tanriv
    Classic
    • 2012
    • 24

    [O1] Skrzynia w ASZ - czy zdarzają się poważne usterki?

    1. jeymz - 2szt. P/A/W, 2szt. N/B/W + gratis na boczne szybki (wewnętrzne)
    2. dklog: 2szt. P/A/W, 2szt. P/A/Z + 2szt. małe W
    3. spoq 1szt P/A/W ,+gratis na boczne szybki (wewnętrzne)
    4. brzooska: 2szt. P/A/W, 2szt. P/A/Z + gratis na boczne szybki W
    5. Dejwid: 2szt. P/A/Z, + gratis na boczne szybki Z
    6. krystianshoota: 2szt P/A/W + gratis na boczne szybki W
    7. MIREK6493: 2szt. P/A/W + gratis na boczne szybki W
    8. ROBAL_26: 2szt. P/A/W + 2szt P/A/Z + gratis na boczne szybki W
    9. Szkodnicki: 1szt N/C/Z + 1szt P/A/W + gratisy na boczne szybki W
    10. tomy_2000 1szt P/A/W + 1szt N/B/W, +gratis na boczne szybki W
    11. locaj85 4 szt. P/C/W + 1 szt. P/B/W + W gratisy do każdego kompletu
    12. Biszczu 1szt. P/A/W + gratis na boczne szybki W
    13. ZASADZKA2;1szt. P/A/W + gratis na boczne szybki W
    14. Kiniu: 2 szt. P/C/W + gratis na boczne szybki W
    15. robert70 1szt. P/A/W + gratis W
    16. qbec: 2szt. P/A/W + gratis na boczne szybki W
    17. wire1: 1szt P/A/W ,+gratis na boczne szybki (wewnętrzne)
    18. ulysse 1szt P/A/W + 1szt N/A/W + gratis na boczne szybki W
    19. bardzozlymisio 1szt P/A/W - gratis proszę przeznaczyć na cele zbożne
  • krzysiek13
    L&K
    • 2010
    • 1155

    #2
    [O1] Skrzynia w ASZ - czy zdarzają się poważne usterki?




    Zakładam nowy temat, ponieważ trochę się przestraszyłem. Znalazłem co nie co o hałasujących niektórych biegach, ale o kompletnej demolce nie ma tematu lub źle szukałem. Nic u mnie się nie dzieje, skrzynia chodzi jak ta lala, ale na co zwrócić uwagę?
    Przebieg ponad 190000. Czy ktoś się spotkał z kompletnie rozwalona skrzynią w ASZ, czy to tylko plotka? :shock:


    Nie wiem dlaczego pierwszy link nie działa, kliknijcie na pierwszy wynik i idźcie do pierwszej strony


    Uprzejmie proszę o pewne informacje, a nie znajomy znajomego słyszał,

    [ Dodano: Pią 25 Lut, 11 10:14 ]
    Brak odpowiedzi, czyli rozumiem, że nie ma o co się bać?
    Octavia

    Komentarz

    • Bodzius
      Classic
      • 2011
      • 12

      #3
      W moim przypadku skrzynię musiałem wymienić po 240kkm. Miała wadę fabryczną, która objawiała się następująco: nie można było wyrzucić biegów. Zaczęło się od wstecznego, Trzeba było wrzucić na luz kiedy samochód jeszcze się toczył, inaczej należało wyszarpać bieg. Później zaczęło się tak dziać z dwójką. W ogóle nie chciała wyskoczyć. Mechanik mi powiedział, że była ponoć nawet jakaś akcja serwisowa i wymieniali 6 biegowe skrzynie, ale nie potwierdzę tego. Skrzynia przez wszystkie lata pracowała ładnie, dopiero po przejechaniu dużej ilości kilometrów coś zaczęło się dziać. U mnie powyżej 200kkm. Nie było przy tym żadnych zgrzytów, czy niepojących dźwięków. W pierwszej kolejności myślałem, że coś nie tak jest ze sprzęgłem i nawet je wymieniłem. Winę za to ponoszą ponoć wodziki biegów, które się wyrabiają i nie idzie ich wymienić, czy naprawić.

      Komentarz

      • krzysiek13
        L&K
        • 2010
        • 1155

        #4
        Bodzius, dzięki, teraz już wiem na co zwracać uwagę :roll: Na razie jakichkolwiek objawów brak i mam nadzieję, że mojej to nie dotyczy. Jakbyś kiedyś przy okazji zerknął na oznaczenie skrzyni i tu napisał, byłoby super (jest np. na wlepce pod wykładziną bagażnika)
        Octavia

        Komentarz

        • Bodzius
          Classic
          • 2011
          • 12

          #5
          Z napraw, które mogą Cię jeszcze czekać przy przebiegu powyżej 200kkm to elektronika. Ponoć również dość powszechna przypadłość przy mocno wyeksploatowanych egzemplarzach. Objawia się to w następujący sposób - pada wszystko co elektryczne w samochodzie, nic nie działa, nawet światła... Ale samochód dalej mi jechał... akurat byłem w drodze do mechanika z niedziałającą klimatyzacją (od tego się zaczęło). Nie pamiętam w tej chwili co dokładnie było przyczyną. W każdym razie poza tym na samochód nie mam co narzekać. Mechanicznie, poza wpadką ze skrzynią, nigdy mnie nie zawiódł. A rocznie robię prawie 60kmm. Wół roboczy, a nie samochód.

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            #6
            Jeśli chodzi o elektronikę, to na razie padł czujnik halla i złamała się wiązka w przelotce do klapy. Przebiegi ok. 40000km
            Trzymając się tematu, chętnie bym porównał, czy mamy te same oznaczenia skrzyni.
            Octavia

            Komentarz

            • Bodzius
              Classic
              • 2011
              • 12

              #7
              Chciałbym pomóc, ale niestety moja naklejka w bagażniku całkowicie wyblakła.

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                taka sama naklejka jest w książce serwisowej.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • Bodzius
                  Classic
                  • 2011
                  • 12

                  #9
                  Oznaczenia mojej skrzyni to: FMH. Z wstępnego research po sieci wynika, że to właśnie te skrzynie stają się problematyczne po przejechaniu znacznej ilości km. Ludzie zgłaszali identyczne zachowanie się skrzyni co moja poprzednia.

                  Komentarz

                  • krzysiek13
                    L&K
                    • 2010
                    • 1155

                    #10
                    Cholera, też mam fmh :evil: co tam właściwie pada?
                    Octavia

                    Komentarz

                    • Bodzius
                      Classic
                      • 2011
                      • 12

                      #11
                      Synchronizatory biegów, albo wodziki. Póki nic się nie dzieje to się nie przejmuj. Gorzej gdy zaczniesz mieć problemy z pojedynczymi biegami: nie będziesz mógł wyrzucić, albo odwrotnie - zaczną wyskakiwać. Mniej to na uwadze i obserwuj. Ja na swojej skrzyni, już z ledwo działającym wstecznym i dwójką, pokonałem prawie 40 000km :-) Odpukać może nic złego nie będzie się działo.

                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      Pracuję...